How to contribute.

Wie beigesteuert werden kann.

 

If you have a memory to share or express your condolences please click on the button “Your Contribution”. A generated email will pop up (or use “contact@andreas-meisel.de” or “annika.meisel@hotmail.de”). You can directly send your content through that email. If you have trouble sending pictures via email (because they may take up too much capacity) please also send an email to the same address and mention your problem. We will then reply with a GoogleDrive link where you can upload your content. Please name your content and/or put it in a separate folder with your name. Thank you in advance!

Wenn ihr Erinnerungen habt, die ihr teilen möchtet, klickt auf den Knopf “Your Contributions”. Eine bereits generierte Email wird erscheinen. Hier könnt ihr direkt euren Inhalt schicken, aber wenn es Probleme mit den Fotos im Anhang geben sollte, dann schickt trotzdem eine Email. Wir werden dann mit einem GoogleDrive Link antworten. Dort könnt ihr Fotos hochladen. Bitte markiert entweder die Bilder mit eurem Namen oder erstellt einen extra Ordner mit eurem Namen. Wir danken euch schon einmal im Voraus!

www.tolbc.com/AndreasMeisel

In memory of Andreas Meisel - Ameco Friends

IMG_6371.jpg
IMG_6364.jpg
IMG_6369.jpg
IMG_0417.jpeg
IMG_7483.jpeg
 

Mein lieber Schwiegerpapa,

leider blieb es dir verwehrt, diesen Titel offiziell zu tragen. Ich bin immer noch fassungslos, unendlich traurig und kann es immer noch nicht glauben.
Fabian und ich haben uns so darauf gefreut, wenn ihr Weihnachten gekommen wärt und ihr endlich alle wiedervereint gewesen wärt und euch nach über 9 Monaten wiedergesehen hättet.
Wir hatten doch noch so viel mit dir vor:
Auf deine Reaktion waren wir sehr gespannt, wenn wir dich gefragt hätten, ob du unser Trauredner sein möchtest.
Wir haben uns so darauf gefreut, wenn ihr im Sommer endlich zurück nach Deutschland gezogen wärt, wir dir Franken und unser neues Zuhause endlich hätten live zeigen können...
Gemeinsame Wanderungen, der 3-Franken-Stein, 5 Seidla Steig, Biergartenbesuche, etc. Wir wollten dir sooo viel zeigen.
Dennoch bin ich dankbar für unsere gemeinsame Zeit, auch wenn sie, aufgrund der Entfernung, leider sehr begrenzt war.
Ich erzähle oft und gerne die Geschichte, als ich dich kennengelernt habe.
Das war an Fabi’s 25. Geburtstag. Du bist extra aus Peking nach Hamburg geflogen. Wir waren abends zu dritt im Ono essen. Nachdem ich damals noch nicht so sicher im Umgang mit Stäbchen war, ist mir das Maki in die Sojasauce gefallen und der ganze Tisch war voll mit Spritzern. Ich war peinlich berührt. Da ist man erst seit Kurzem mit seinem Freund zusammen, lernt dessen Papa kennen und dann passiert sowas...
Auch war das der Abend, an dem meine Trinkfestigkeit auf eine harte Probe gestellt wurde. Vor dem Restaurantbesuch noch schnell einen Cocktail, währenddessen Wein und danach einen Absacker. Ich bin zwar ein Dorfkind, aber ich habe die Wirkung des Alkohols schon während des Essens gemerkt.

Im Februar 2016 war ich Dank dir das erste Mal in meinem Leben in China. Ich habe mich sofort in das Land und die Stadt (Peking) verliebt. Du sagtest öfter:„Entweder man liebt oder hasst China, aber man findet sich nicht damit ab, dort zu leben“. (Bezogen auf das Leben als Expat).
Ich gehöre definitiv zur ersten Gruppe.
Danke für den tollen Ausflug zur chinesischen Mauer und den Besuch bei den Ming-Gräbern.
Ganz abgesehen von dem leckeren Essen und der weltbesten Pekingente. Auch unsere Radtour durch die Hutongs hat mir sehr viel Spaß bereitet. Ich weiß noch, dass ich mich anfangs sehr hart getan habe mit dem dicken langen Mantel. Des Weiteren saß ich seit Jahren nicht auf einem Rad und das Gleichgewicht zu halten war nicht so einfach. Darüber haben wir sehr gelacht.

Im Oktober 2016 warst du so nett und hast meinen Papa zu euch nach Peking eingeladen. Er schwärmt heute noch von der schönen Zeit und deiner Gastfreundschaftlichkeit!

Im Mai 2017 reisten wir erneut nach Peking, um Annika’s Abi zu feiern und danach gemeinsam sehr beeindruckende Tage in Tibet zu erleben. Ich glaube, nicht viele Menschen können von sich behaupten, in Tibet gewesen zu sein. Vielen lieben Dank für diese einzigartige Möglichkeit!! Das werde ich nie vergessen!


Im April 2019 habe ich euch in Peking letztmalig besucht. Es war immer sehr herzlich, wenn wir uns gesehen haben!
Leider haben du und ich uns letztmalig an Weihnachten 2019 gesehen. Auch ich habe mich darauf gefreut, dass wir uns im Dezember 2020 nach über einem Jahr wiedersehen. Es war doch in der Zwischenzeit so viel passiert...
Ich bin sehr froh, dass wir am 15.12.2020 noch einmal telefoniert haben. Da meintest du, dass es dir schon besser geht und du dich auf Deutschland und deine Familie sehr freust!
Ich danke dir für alles, was ich Dank dir und mit dir erleben durfte, Andreas!
Deine Großzügigkeit, die netten, tiefgründigen Gespräche, deine Freundlichkeit, all das vermisse ich sehr!
Ich verspreche dir, dass ich mein Bestes geben werde, Fabian eine gute Ehefrau zu sein, Annika und Sophie eine gute Schwägerin, sowie Charis eine gute Schwiegertochter!
Wir sind eine Familie und halten zusammen! ❤️
Du wirst immer in unseren Herzen sein!


Luci

Andreas- ein beeindruckender und warmherziger Mensch und Schwiegervater in spe unserer Tochter Lucia, den wir gerne besser kennengelernt hätten.
Wir trauern mit Euch!
Herzlichst
Hansi und Corinna Werner

Unter Freunden....
Es geht nicht nun alle Erlebnisse mal eben zusammen zu fassen.... unsere Familien kennen sich immerhin seit 1998...Peking hat uns verbunden und eine Freundschaft entstehen lassen ,die es so nicht noch einmal geben kann ...
Ich hatte da so meine Probleme mich von Peking zu lösen , da kamen mir doch die vielen ``Dienstreisen mit Familienanschluss ``sehr gelegen ! Ich hatte immer einen Haustürschlüssel , mein Zimmer und einen Plan wo die Abende verbracht wurden ! Der nähere Kreis wusste das ich als LAG ( Lebensabschnittsgefährte) bezeichnet wurde !
Unendlich viele Gespräche als``Erklärbär`` haben uns lustige , aber auch ernste und traurige Abende beschert...wir waren Essen, haben gefeiert ,getanzt und gesungen...einfach Spaß gehabt ! Ich wurde oft nach meiner Meinung gefragt ,und es war nicht immer die erhoffte Antwort ...aber stets ehrlich ... wie es sein soll....
unter Freunden
Miss you...

Karsten mit Isa , Sandra und Selena

Trio 026.jpeg
05_Museum_Spiio%CC%88k+%2814%29.jpg
Andreas Meisel-6 2.jpeg

Liebe Charis,

Annika, Fabian und Sophie,


Ich kenne Andreas seit 34 Jahren und war von seinem Tod völlig überrascht, sprachlos.

Zunächst war ich sein Chef, dann waren wir Con-Chefs im gleichen Bataillon in Hannover, und nach seinem Ausscheiden aus der Bundeswehr 1989 waren wir nur noch Freunde. 

Zunächst bestand das Trio im Jahr 1986 nur aus 3 Männer, dann wurden es 3 Paare und zum Schluß 3 Familien, die sich gut verstanden und relativ häufig trafen.

Uns verband stets mehr als der gemeinsame Dienst, es war eine wahre Männerfreundschaft mit vielen außerdienstlichen Aktivitäten. Unvergessen das Jahr 1989, als wir nach langer Nacht der Bataillonsführung die Parkplatzschilder klauten und uns danach mit hartem Hut beim Kommandeur melden mußten…

Oder die vielen Events mit unseren britischen Pateneinheiten aus den Nachbarkasernen, oder die vielen Nachtübungen, oder die halbjährlichen Truppenübungsplatzaufenthalte in Ehra-Lessien oder Bergen oder Munster, oder die beiden „Operation Alpenglühen“ in Mittenwald, oder die Winterkampfausbildung im Harz, oder die Übung „Trossknecht“ , oder die monatlichen Besuche in unserem griechischen Stammlokal, oder, oder…   Wir waren keine Freunde von Traurigkeit.

Ich habe Andreas dabei kennengelernt als einen grundehrlichen Menschen, der das Herz auf dem rechten Fleck hat und seine Überzeugungen klar vertreten hat. Im Dienst hat er sich richtig engagiert und seine Mitarbeiter gefordert.

Aber im Mittelpunkt seines Interesses standen stets seine Familie und seine Freunde, zu denen ich mich und meine Familie auch zählen durfte. Wir haben uns immer gefreut, wenn eine Einladung aus Bergedorf zu was-auch-immer kam.

Wir erinnern uns gerne an die gemeinsame Zeit bei der Bundeswehr, später an die vielen Trio-Treffen in Bergedorf, Obernkirchen oder Schortens und haben die Nähe von Andreas  immer genossen. Eingeweihte wissen auch, daß es dabei zuweilen hoch herging, wie in alten Tagen. Nicht nur bei der Fußball-WM 2006.

Nach dem Tod vom Martina haben wir uns sehr gefreut, daß Andreas eine neue Liebe gefunden

 hat und daß wir Dich, liebe Charis, und kurz darauf auch Sophie kennenlernen konnten. 

Liebe Charis, wir würden uns freuen, wenn wir auch in Zukunft  Kontakt halten, uns vielleicht sogar wieder mal treffen. Wir werden Andreas nie vergessen und fänden es schade, wenn aus dem Trio plötzlich ein Duo werden würde.

Wir wünschen euch alles Gute für die Zukunft

Margitta & Klaus Frädrich

Thomas und Oliver

Dear Charis, 

Annika, Fabian and Sophie, 


I have known Andreas for 34 years and was completely surprised by his death, speechless. 

At first I was his boss, then we were con chiefs in the same battalion in Hannover, and after he left the Bundeswehr in 1989 we were just friends. 

At first the Trio consisted of only 3 men in 1986, then it became 3 couples and finally 3 families who got along well and met relatively often.

We were always connected by more than just service together, it was a true male friendship with many off-duty activities. Unforgotten the year 1989, when we stole the parking signs from the battalion leadership after a long night and had to report to the commander with the hard hat the next day. . .

Or the many events with our British sponsor units from the neighbouring barracks, or the many night exercises, or the half-yearly stays at the military training areas in Ehra-Lessien or Bergen or Munster, or the two "Operation Alpenglühen" in Mittenwald, or the winter combat training in the Harz, or the exercise "Trossknecht" , or the monthly visits to our Greek home pub, or, or. . . We were no friends of sadness. 

I have come to know Andreas as a fundamentally honest person, who has his heart in the right place and clearly represents his convictions. In service, he was really engaged and challenged his co-workers.

But the focus of his interest was always his family and his friends, which included my family and me, too. We were always happy when an invitation from Bergedorf came to whatever. We have fond memories of our time together in the Bundewehr, later of the many Trio-meetings in Bergedorf, Obernkirchen  or Schortens and have always enjoyed the closeness of Andreas. Insiders also know that it was sometimes a high time, just like in the old days. Not only at the 2006 Soccer World Cup.

After the death of Martina we were very happy that Andreas found a new love and that we could get to know you, dear Charis, and shortly afterwards also Sophie.

Dear Charis, we would be happy to keep in touch in the future, maybe even meet again. We will never forget Andreas would regret it if the Trio suddenly became a Duo.


We wish you all the best for the future

Margitta & Klaus Frädrich

Thomas and Oliver

Pic 2 Beijing May 2019.JPG
Laos Feb 2005.JPG
Georgian Bay July 2005.JPG
Beijing May 2019.JPG
Two Guys in Finland.JPG
Pic 2 Georgian Bay 2005.JPG

In Erinnerung an Andreas

Andreas und ich haben über viele Jahre eng zusammengearbeitet und er war mein erster Chef nachdem ich Führungskraft wurde. Ich habe in dieser Zeit einiges von ihm gelernt und wir haben uns oft auch darüber unterhalten, was wir jeweils anders handhaben.

Von Andreas habe ich auch meine erste Zigarre geschenkt bekommen, nachdem wir den ersten großen Vertrag abgeschlossen haben. Ein kleines Laster, dass ich seit diesem Tag ab und an immer noch habe. In seiner zweiten und dritten Ameco Zeit haben Andreas und ich in vielen Diskussionen die Neugestaltung des Joint-Ventures mitgeformt und seine Erfahrung sowie sein Ansehen bei dem chinesischen Shareholder haben uns hier große Dienste erwiesen. Das war ein herausragendes Teamwork, da jeder um die Stärken und Schwächen des anderen wusste und wir so die jeweiligen Rollen perfekt zuteilen konnten.

Mit Andreas verbindet uns nicht nur die berufliche Zusammenarbeit, sondern auch zahlreiche Reisen, an die wir uns oft und gerne zurückerinnern. Von spektakulären Trips nach Laos und Kambodscha über eine unvergessliche Husky-Safari in Finnland bis hin zu Begegnungen in Georgian Bay, Kanada zu Captain Hutton’s Geburtstag oder auf Fuerteventura können wir auf viele schöne Erlebnisse zurückblicken, die uns menschlich und kulturell bereichert haben. Die letzte intensive Zeit mit Andreas war im Mai 2019, als wir ihn, Charis und Sophie in Peking besucht haben. Wir haben die Woche dort sehr genossen und die Unternehmungen in und um Peking in uns aufgesogen. Der Höhepunkt der Woche war sicherlich der Ball on the Wall, bei dem nur das Wetter nicht so wollte wie wir. 😉

Andreas wird uns sehr fehlen. Als Mensch, großartiger Freund, Arbeitskollege und als Gesprächspartner mit großem Chinawissen. Wir werden Andreas nicht vergessen und sind dankbar, dass wir so viele schöne und unvergessliche Momente mit ihm teilen durften.

In tiefer Verbundenheit mit Charis, Sophie, Annika und Fabian.

Johannes, Cornelia & Katharina

 

In memory of Andreas

Andreas and I have worked closely for many years. He was my first boss when I became a manager. I learned a lot from him during this time and we have also often talked about what we do differently.

 Andreas also gave me my first cigar as a present after we signed our first major contract. A little vice that I've still had now and then since that day. In his second and third Ameco time, Andreas and I helped to shape the redesign of the joint venture in many discussions, and his experience and reputation with the Chinese shareholders have been of great advantage.  

That was an outstanding teamwork, as each one of us knew about the strengths and weaknesses of the other and we were able to assign the respective roles perfectly.
We are connected to Andreas not only through professional collaboration, but also by numerous travels that we often remember. From spectacular trips to Laos and Cambodia and an unforgettable husky safari in Finland to encounters in Georgian Bay, Canada on Captain Hutton’s birthday or on Fuerteventura, we can look back on many wonderful experiences that have enriched us both humanly and culturally. The last intense time with Andreas was in May 2019 when we visited him, Charis and Sophie in Beijing. We really enjoyed the week in Beijing and soaked up the activities in and around the city. The highlight of the week was certainly the Ball on the Wall, where only the weather was not on our side. 😉

 We will miss Andreas very much. As a person, great friend, work colleague and as a conversation partner with great knowledge of China. We will not forget Andreas and are grateful that we were able to share so many wonderful and unforgettable moments with him.

 In deep condolences with Charis, Sophie, Annika and Fabian.
 Johannes, Cornelia & Katharina
747-100.jpec.jpg
DSC_0078.jpg

Lieber Andreas,

als ich die Nachricht von deinem plötzlichen Tod erhielt, war ich verzweifelt und geschockt. Ich habe dich beschimpft! Das kannst du doch nicht machen!

Es war so unfassbar, so schmerzlich! Aber es wird immer mehr zur brutalen Wahrheit! Die bist nicht mehr da. Ich werde keine deiner verrückten Bilder mehr erhalten, die Hand zum Victory-Zeichen geformt, am Grill stehend, auf dem Bergpfad oder an irgendeinem besonderen Ort irgendwo auf der Welt. Das schmerzt. Ich bin dankbar für die Zeit und die gemeinsamen Erlebnisse. Die privaten Begegnungen, die Zeit bei der AMECO in China und natürlich unsere Lauftrainings und -wettbewerbe. Unvergessen dabei der Halbmarathon der uns auch auf die chinesische Mauer führte! Crazy!

Bei diesen Läufen warst du immer vor mir im Ziel! Ich hätte mir gewünscht, dass wir auf unserem (Lebens-)lauf länger gemeinsam unterwegs gewesen wären.

Meiner Familie und mir bleibt die Erinnerung an die tollen Begegnungen zu unterschiedlichsten Anlässen, an das gemeinsame Lachen und an das ausgelassene Feiern. Dazu die vielen Fotos voller Erinnerungen! Ich schaue sie mir wieder und immer wieder an. Manchmal ist der Blick dabei verschwommen, ob des Wassers im Auge. Aber das Lächeln in meinem Gesicht bleibt!

Lutz, mit Brigitte, Tini und Linda

 

Dear Andreas,

when I received the news of your sudden death, I was desperate and shocked. I scolded you! You cannot do that!

It was so incredible, so painful! But it is becoming more and more the brutal truth! You are not there anymore. I will not receive any more of your crazy pictures, the hand formed into the victory sign, standing at the grill, on the mountain path or in any special place anywhere in the world. It hurts. I am grateful for the time and the shared experiences. The private encounters, the time at AMECO in China and of course our running training and competitions. The half marathon that also took us to the Great Wall of China will not be forgotten! Crazy! In these runs you always finished ahead of me! I would have liked to have been together longer on our trail of life.

My family and I have memories of the great encounters on various occasions, of laughing together and of the exuberant partying. Plus the many photos full of memories! I look at them over and over again. Sometimes the view is blurred, whether the water is in the eye. But the smile on my face stays!

Lutz, with Brigitte, Tini and Linda

Lieber Andreas,

Als Kollege und Vorgesetzter hast Du in offener Ansprache auch bei
schwierigen Themen immer den Menschen dahinter im Fokus gehabt und
wertschätzend motiviert, ohne das Ziel aus den Augen zu verlieren.
In unserer Gemeinschaft in Peking ist aus der beruflichen Zusammenarbeit
eine enge Freundschaft zwischen uns und unseren Familien entstanden. Du hast
immer ein offenes Ohr für Sorgen und Nöte anderer gehabt und jeder Situation
dennoch etwas Positives abgewonnen.
So haben wir ganz viele wundervolle Momente mit Dir und deiner Familie
erleben dürfen. Ob bei zahllosen Mauerwanderungen, gesellschaftlichen
Ereignissen wie z.B. die legendären Deutschen Bälle in Peking und ruhigen
oder auch weniger ruhigen gemeinsamen Abenden mit Essen, einem guten Glas
(auch Killepitsch) und Spaß. Die gute Laune kam niemals zu kurz.


Beruflich hast Du gefühlt unendliche Energie gezeigt, hast uns trotz Deiner
Vorgesetztenrolle immer das Gefühl gegeben, mit Dir auf Augenhöhe zu stehen.
Ganz deutlich hat man dabei feststellen können, dass der Vertrieb Deine
Leidenschaft ist und Du dabei viel bewegen konntest.

Im privaten Umfeld hast Du Deine scheinbar unerschöpfliche Energie in langen
Tanzabenden wie z.B. beim Deutschen Ball in Peking gezeigt. Hier warst Du
gemeinsam mit Charis ein häufig gesehener Gast auf der Tanzfläche und hast
mit uns und weiteren Freunden große Partys gefeiert. Bei solchen
Gelegenheiten durfte gutes Essen, ein gutes Glas Rotwein und zwischendurch
vielleicht auch mal ein Jägermeister nicht fehlen.

Weitere gesellschaftliche Highlights waren auch immer unsere
Weihnachtsfeiern und Oktoberfeste, bei denen du Familien, Kollegen und
Studenten zu einer Gemeinschaft zusammengeführt hast.

Neben diesen gesellschaftlichen und beruflichen Ereignissen durften wir
erleben, dass du ein Familienmensch bist und Deine Familie trotz eines
vollen Terminkalenders immer ganz oben stand.

Genauso hast Du Dich auch um Deine Freunde gekümmert: Als Elena, Jan und
Anja im Februar 2019 nochmal Peking besuchen wollten, ist Anja aufgrund
eines voll gebuchten Fliegers in München stehen geblieben, und die Kinder
Elena und Jan sind alleine nach Peking vorgeflogen (Anja kam dann einen Tag
später). Du hast Elena und Jan wie selbstverständlich fast am Gate abgeholt,
sie in Empfang genommen und Dich großartig um unsere beiden gekümmert und
Anja hat ein Foto bekommen, auf dem Du mit Jan und Elena am Flughafen zu
sehen warst.

Eine weitere Leidenschaft von Dir waren großartige Wanderungen mit
wundervollen Momenten. Ganz speziell möchte ich eine über fünfstündiger
Mauerwanderung erwähnen, die wir zwei im August 2018 unternommen hatten.
Nachdem wir etwa zwei Drittel des Weges auf einem unrestaurierten Teilstück
der Chinesischen Mauer hinter uns gelassen hatten, stand mitten im Nirgendwo
ein Getränkehändler mit seiner Kühlbox und bot eisgekühlte Getränke an. Als
wir gemeinsam das eiskalte Bier und die weite Aussicht bei herrlichem, wenn
auch ziemlich warmen Wetter genossen, hatte ich den Eindruck, dass dieser
Moment in der Verbundenheit mit diesem Stück Land und dem bereits
geschafften Weg für uns beide ein ganz besonderer war.

Wir danken Dir für eine tolle Zeit und werden Dich durch diese herrlichen
gemeinsamen Momente immer in Erinnerung behalten und in unserem Herzen
tragen, so wie Du Dein Herz für uns geöffnet hast. Wir vermissen Dich!

Euch, Charis und Sophie, Fabian und Annika wünschen wir ganz viel Kraft für
die Zeit der Trauer. In unseren Gedanken sind wir bei euch und für uns alle
wünschen wir, dass sich auch in Zukunft unsere Wege weiterhin oft kreuzen
und verbinden werden.

Anja und Jens mit Elena und Jan

P2170025.jpeg

Andreas Meisel was my superior for some years in Hamburg at Lufthansa Technik Logistik, LTL. Of course, I knew him a bit before that but I really learned to know Andreas at LTL. He was such an incredibly empathetic and open-minded person. There are so many nice and memorable events that I connect with Andreas. Some of them don’t really fit to the usual habits of a superior. Although hard to select I recount that we once travelled to Chennai, India, on duty. One evening we had dinner in a restaurant right at the ocean. He asked the group who wanted to accompany him for a bath in the ocean. There was only one. Both of us went to the beach facing the rough ocean at night. And there was a life guard on duty approaching and telling us not take the risk. But both of us politely ignored him and took a short and I still think rather harmless swim in the Gulf of Bengal. A couple of years later, when the whole of my department left LTL for reorganization at LHT he gave us and me in person a very warm farewell party. And still, even later, when he was back in Beijing we made friends and we managed to keep a good contact over the long distance to Asia. Once when we visited Andreas and his family he took us to the Great Wall of China for a walk on the rougher part of it. I will never forget that.

A voice that was familiar to me became silent. A person who had been present continuously for so many has perished. What remains are wonderful memories.

Andreas Roth

 

中飛行政總裁Andreas Meisel一個月前與世長辭,中飛仝人對此深表惋惜,今天我們藉著這段影片來懷念Andreas。中飛向其家人致以深切慰問,並感謝他對公司寶貴的貢獻。我們每一位將繼續在各自的崗位上盡心盡力確保中飛運作暢順,克服困難時刻。

All of us at CASL were deeply saddened to learn the tragic news of the passing of our CEO Andreas Meisel a month ago. Today, we share this video in memory of Andreas. Our thoughts are with Andreas’ family and we appreciate his invaluable contribution to the company. Each of us at CASL will continue to do our best at our respective roles to ensure a smooth operation at CASL and overcome challenging times.

Fond memories of Andreas Meisel


As a classmate and friend of Fabian in Beijing I got to know Andreas foremost as a caring, friendly and indisputably cool dad. The sad news last December were a big shock, but at the same time some of my fondest memories of time in Beijing and Hamburg immediately came to mind, a number of which I wanted to share here in remembrance of Andreas.

Generosity was his trademark. In preparation of receiving the A380 for maintenance Beijing, Andreas invited us down to the brand new Ameco Hangar for a sneak-preview of the site in 2008. As Fabian and I were getting into photography back then, the vast hall with its towering sliding doors were an unforgettable motif - I’m pretty sure that my pictures didn’t do them any justice though. Andreas’ enthusiasm was contagious because he always made sure that everyone else had a part in it.

There was never a dull moment. During a visit to Beijing in December 2012 we went for a hike on the Great Wall to celebrate Andreas’ birthday. Without a doubt this was the perfect place for the occasion and of course it came suitably accompanied by champagne, baguette and charcuterie. Not only did we celebrate the event in style, but Andreas also got to add to his rigorous daily exercise routine by hiking back down with little Sophie strapped to his back. Fabian and I of course took the cable car.

A wonderfully warm and welcoming character. As a fellow Hamburg friend, Fabian had invited me over for a New Year’s dinner with the Meisel family one year. Andreas made sitting by the table seem like a matter of course and the time we had all spent in Beijing feel like yesterday. Whenever I came to the Meisel’s all these years, they made me feel as a part of the family. I am therefore very grateful that Andreas helped me feel at home in Hamburg in this way as well.

Thank you for allowing me to share these memories here.
Thinking of you,

André Schaffrath

image4.jpeg
image5.jpeg

Lieber Andreas,

50 Jahre warst du mein Weggefährte, wir sind Freunde seit unserer gemeinsamen Zeit auf der Hansaschule. Polterabende, Hochzeiten, Taufen, Jubiläen, Abschiede, Wiederkehr, Feiern jeglicher Art, gemeinsame Urlaube, Lachen, Weinen, gute Gespräche - so viele gemeinsame Erinnerungen, die ich nicht missen möchte.
Unsere Familien sind gemeinsam durch Dick und Dünn gegangen.
Wir vermissen dich und werden dich stets in bester Erinnerung behalten.

Deine Gesa mit Karen, Claas und Frau Mause

image2.jpeg
571.JPG
563.JPG

Im Sommer 2017 reisten wir, Simon, Johannes und Hassan, in das schöne China, um ein Praktikum bei AMECO Beijing zu absolvieren. Dort haben wir dann auch direkt den CEO des Unternehmens - Andreas Meisel - kennengelernt, was für einen Praktikanten normalerweise doch eher ungewöhnlich ist. Er empfing uns warmherzig und durch seine freundliche Art und seinen Humor hatten wir das Gefühl direkt dazu zu gehören. Er war so gastfreundlich, dass er uns sogar zu sich nach Hause zum Grillen einlud und uns seine Familie vorstellte. So hatten wir die Möglichkeit mit seiner großartigen Tochter Annika Freundschaft zu schließen.

Andreas Meisel war immer für einen schönen Ausflug zur Großen Mauer zu haben. Kein Abschnitt war für ihn zu steil und kein Weg zu verwachsen. Aber am Ende kamen wir immer ans Ziel. Abends lud er uns auch mal zu einem Drink ein. Wenn wir an diese besondere Zeit in Peking zurückdenken, dann denken wir an die einzigartigen Erfahrungen auf unseren Reisen, an das leckere Essen, an die Arbeit, aber ganz besonders an all die Menschen, die wir kennenlernen konnten. So einen Menschen wie Andreas Meisel, sei es privat oder geschäftlich, trifft man nicht oft.

Möge er in Frieden ruhen! Die Familie kann stolz auf ihn sein.

image1.jpeg
image0.jpeg

Lieber Andreas, 

wir haben über die Freundschaft zu Fabian und Lucia das große Glück gehabt, Dich kennenlernen zu können. Wir blicken auf einige schöne kulinarische Kochabende mit der einen oder anderen leckeren Flasche Wein und tollen Gesprächen zurück. Besonders in Erinnerung wird für uns immer der gemeinsame Aufenthalt bei Dir, Charis und Sophie zu Hause in Peking im Jahr 2019 bleiben. Durch Dein großes organisatorisches Talent, Deine offene, warmherzige und großzügige Art, haben wir unvergessliche Tage mit Dir und Deiner Familie in China erleben dürfen, die uns immer in Erinnerung bleiben werden. 

Wir danken Dir von ganzem Herzen, dass wir Dich als Freund kennenlernen durften!

Unser tiefes Beileid und Mitgefühl gilt Charis, Sophie, Annika, Fabian und der weiteren Familie! 

Dein Piotr und Nils 

Familienfoto.jpg

Liebe Charis, lieber Fabian, liebe Annika, liebe Sophie,

die Wege unserer (4) Familien haben sich -aus unterschiedlichen
Richtungen kommend- getroffen. Als ersten aus Eurer Familie haben wir
Andreas kennengelernt, erst später kamen Charis und dann Annika und
Fabian hinzu.

Es war schön mitzuerleben, wie Ihr zusammengewachsen seid. Diesen
sicherlich nicht immer einfachen Prozess hat Andreas neben seiner
herausfordernden Aufgabe hervorragend gemeistert. Neben Begegnungen und
schönen Feiern wird Eure traumhaft schöne Hochzeit in Erinnerung
bleiben, die wir mit vielen Eurer Freunde erleben durften. Später kam
Sophie als Ausdruck Eurer Liebe hinzu.

Die vielen Freunde zeugen davon, wie toll Andreas zusammen mit Euch das
Leben gestaltet hat. Leider war seine Zeit viel zu kurz und wir trauern
mit Euch. Aber wir freuen uns darüber, Wegbegleiter in Eurem Leben zu
sein. Das unsrige habt Ihr sehr bereichert und dafür sind wir Andreas
und Euch sehr dankbar.

Familie Breckau

4C84674EC4AB4A879A7D3D5B543988CE.jpg

I only got to know Andreas less than a year ago. I moved to Hong Kong and joined HAECO at the end of 2019. Soon I learned that CASL, our neighbouring company had recently changed CEO’s and I got the chance to meet Andreas. We hit it off immediately! We both spend our whole careers in the aerospace MRO industry, we travelled the world, lived in multiple locations and so forth.

During the first few lunches I also learned how important family was to Andreas. And soon after, we met for dinner with our respective wives. We shared stories about the kids and enjoyed food and wine. All great and lots in common. Most recently we had a bbq dinner at his home. A great evening where we also had a chance to meet his Sophie.

The best memory somehow comes from our shared interest in vintage cars. Andreas had his plan all laid out to buy a VW Beetle, the 1302 Cabrio model, after retiring. We had already agreed to plan a tour together. Destination not important, just enjoying the ride! That will now no longer be possible, but I will forever remember Andreas whenever I see a VW Beetle.

Jannie and I are grateful we had the chance to get to know Andreas and will cherish the memories. We wish Charis, Sophie, Annika and Fabian strength in these challenging times. Knowing what a great person Andreas has been will surely fill part of the void he left behind!

Jannie & Frank

Lieber Andreas,

seit 31 Jahren wohnen wir nebeneinander ( ich stelle gerade fest, dass das ziemlich genau die Hälfte deines Lebens ist...). Wir haben zusammen geplant, gefeiert, gelacht und geweint- wir haben gelebt.

Wir haben gemeinsam eine Hecke gepflanzt zwischen unseren Grundstücken und dabei eine Lücke gelassen, um noch schneller, als es ohnehin möglich wäre, hin und her laufen zu können. Du hast unendlich oft diesen Weg genutzt, bist zu uns gekommen und mich gefragt: „ Machst du mir einen Kaffee?“ Ich habe mich jedes Mal darüber gefreut ... Ob am Küchentisch, auf dem Sofa oder im Garten- am Schönsten daran war, dass wir dann geredet haben, über Gott und die Welt, im Großen wie im Kleinen. Wolfgang und ich waren waren nicht immer einer Meinung mit dir und haben das auch deutlich zum Ausdruck gebracht! Aber du kannst dir sicher sein, dass unsere Worte und unser Handeln stets begleitet waren von tiefer Verbundenheit und Fürsorge für dich und deine Familie.

Mach´s gut, lieber Andreas, du fehlst uns!

Hoffentlich hast du da, wo du jetzt bist, liebe Nachbarn und hoffentlich machen sie dir auch einen anständigen Kaffee!!

Christiane Dehoust

In einer Silvesternacht stießen die junge Familie Meisel und wir auf der Straße auf das neue Jahr an. Mit Böllern und zunehmend euphorischer Stimmung fuhren Andreas und ich auf meinem Porsche Junior entlang der Bille zu einem befreundeten Bauern, um auch ihn an den Freuden teilhaben zu lassen. Auf dem Rückweg mit Zigarre in der einen und Bierflasche in der anderen Hand drückte er mir plötzlich einen dicken Kuss auf die Wange und versicherte mir seine brüderliche Liebe.

Der Junior fährt noch immer, der Senior mit in der Kapelle meines Herzens.

Wolfgang Dehoust

Meisel_Leffers_Ameco.JPG
IMG_3232.JPG

Unsere Zeit in Peking

Als Du mich in 2006 gefragt hat, ob ich Dich für drei Jahre zu Ameco begleiten würde, war ich überwältigt. Welche Chance, aber auch welche Herausforderung für mich. Es wurde super!

Als Freund hattest Du immer ein offenes Ohr, ein unterstützendes Wort und eine positive Anekdote parat. Du hast Anteil an unserem Leben genommen und uns Anteil an Deinem haben lassen – wenn es gut ging, aber auch wenn es nicht gut ging.

Als Chef hast Du mich immer unterstützt und begleitet, mit Deiner positiven, fröhlichen Art immer wieder inspiriert!

Ich habe Dir so viel zu verdanken: Erfahrungen von denen man ein Leben lang etwas hat; viele Erinnerungen, die mich immer wieder zum Lächeln bringen; und nicht zuletzt: In China habe ich Nina kennengelernt.

Vielen Dank für die Begleitung, die Gespräche und die vielen schönen, fröhlichen Erinnerungen an Dich und die Familie Meisel!

Wir werden Dich sehr vermissen,

Christoph Leffers mit Nina, Maja und Stella

 

Our time in Beijing

When Andreas asked me in 2006 if I would accompany him to Ameco for three years, I was overwhelmed. What an opportunity, but also what a challenge for me. It turned out great!

As a friend you always had an open ear, a supportive word and a positive anecdote ready. You took part in our lives and let us take part in yours - when it went well, but also when it did not go well.

As a boss, you always supported and accompanied me, always inspired me with your positive, cheerful manner!

I have so much to thank your for: Experiences that last a lifetime; many memories that always make me smile; and last but not least: I met Nina in China.

Thank you very much for your company, the talks and the many beautiful, happy memories of you and the Meisel family!

 Christoph Leffers with Nina, Maja and Stella

20210119_122318.jpg
 

Ich werde die spontanen Besuche von Andreas am Flughafen sehr vermissen.
Er war so eine treue Seele und hat immer mal reingeschaut, wenn er am FKB war.

Meik & Petra

20210119_122041.jpg
DSC_0363.jpeg
DSC_0270.jpeg
DSC09210.jpeg

Wir werden Andreas und die vielen Erlebnisse, die wir gemeinsam teilen durften, immer in guter Erinnerung behalten! Und in diesem Sinne:

Do Not Stand At My Grave And Weep

By Mary Elizabeth Frye

Do not stand at my grave and weep

I am not there; I do not sleep.

I am a thousand winds that blow,

I am the diamond glints on snow,

I am the sun on ripened grain,

I am the gentle autumn rain.

When you awaken in the morning's hush

I am the swift uplifting rush

Of quiet birds in circled flight.

I am the soft stars that shine at night.

Do not stand at my grave and cry,

I am not there; I did not die.

Lieber Fabian, liebe Annika,

liebe Charis, liebe Sophie,

mit großer Erschütterung haben wir Eure Nachricht erhalten und sind sprachlos. Damit hätte wohl niemand von uns jemals gerechnet. Es ist schwer, die richtigen Worte zu finden... Wir möchten Euch von Herzen unser tiefstes Mitgefühl aussprechen, Euch viel Kraft und vor allem Zusammenhalt wünschen!

Gerne möchten wir ein paar Erinnerungen und ein Gedicht mit Euch teilen (und natürlich ein paar Bilder):

Auch wenn es schon ein paar Jährchen her ist, erinnern wir uns doch immer wieder gerne an die gemeinsame Zeit in Peking und die damit verbundenen Reisen. Ein bisschen Alltag, ein bisschen Urlaub, ein bisschen Event – und natürlich die vielen Momente dazwischen. Andreas war…

  • Immer strukturiert und diszipliniert – jeden Morgen aufstehen und laufen, koste es, was es wolle (und sei das Wetter oder die Pekinger Luft auch noch so schlecht)... und jeden Abend pünktlich zu Hause, Abendbrot mit der Family (dabei stets figurbewusst)

  • Auf jeder Party dabei – sei es mit alten Pekinger-Freunden, Besuch aus Hamburg oder Kollegen von Ameco; beim Grünkohl-Essen in der Hamburger Hafencity oder auch in Capital Paradise; bei diversen (runden) Geburtstagen; oder einfach mal bei einem gut gekühlter Ouzo mit Fabian aus der heimischen Tiefkühltruhe

  • Für jeden Spaß zu haben:

    • Urlaub im Kempinski auf Hainan mit „must do“ Dinner im Paulaner und natürlich einem Maibock Bier (nicht zu vergessen die unermüdlich von Annika genutzte Wasserrutsche und die Kakerlake in Kathrins Essen sowie das darauf folgende Dinner auf Kosten des Hotels)

    • Einladung zum Ameco Dinner, als wir (Fabian, Annika, Kathrin) plötzlich alle zum Vegetarier wurden, um die „chinesischen Delikatessen“ nicht essen zu müssen („lang lebe der Schweinefuß“)

    • Reise nach Australien mit gemeinsamem Wochenende in Sidney zu Kathrins 18. Geburtstag

    • Eisgekühlte Drinks in Harbins Eisriesenwelt (es hatte mindestens -20°C draußen)

  • Unendlich großzügig – zum Beispiel beim Großeinkauf für Annika im neu eröffneten H&M hinter dem Tiananmen oder der „Piratenparty“ inkl. voll dekorierter „Räuberhöhle“ für den Sleepover im Keller

  • Und wir verdanken Andreas natürlich die Einführung in die „Prüferkneipe“ (dem wohl besten chinesischen Restaurant aller Zeiten) sowie den unzähligen Abendessen, die wir dort verbringen durften


Wir wünschen Euch von Herzen viel Kraft und Zuversicht!

„Die Butscheks“

When lean was a new thing to us, you invited German experts to introduce Lufthansa's experience for us, and every week you reviewed and commented on our lean newsletter;

Although you are a foreign friend, you always started and ended every important speech in slightly stiff Chinese, you're trying to close the gap between you and us.

Your kindness and professionalism have earned you our respect.

Please convey my sympathy to his families !

Hanjie

Andreas has been a great friend, always with wise words.

I was lucky enough to reconnect with him and Charis when they returned to Hong Kong. Whether it was business or leisure, you had a lasting impression. Alas it was tragically too short but we move on. He will be watching from above, and his family and friends will always have fond memories.
Be at peace.

Darryl Chan

Fabian and I were classmates from 2007-2010 in Beijing.

Andreas was one of those dads, you would call “cool”. He had a certain swagger about him. He was well in shape, and wore his moustache with confidence. I called him nuts for running a 10k every morning. Why do I consider him a buddy? When he was around Fabian and his friends, he was one of us, there was no age gap. No one can forget the European Championships in 2008, where we basically watched all games at Fabian’s place. Whenever I came to Fabian’s, I was treated like another son. Even after graduation, I staid in touch with Andreas. I visited Bergedorf in 2013 and 2015: a beautiful place. Again saw Andreas in Beijing in 2016. Andreas was also a main source and contributor for my BA thesis in 2017. Without him, I wouldn’t have achieved this milestone.

I don’t have any pictures from back in the day, but I remember a brilliant foto of him in 2010. Fabian, amongst others, was responsible for finding a venue for our graduation party. One venue was like a beautiful chateau type of house. And Fabian took a picture with Andreas in front of it. We saw this foto in class, and everyone burst out laughing, because the picture had a stark resemblance with some historic figure who visited Paris 70 years prior.

I’m going to miss Andreas’ humor and friendly character. Rest in peace buddy!

Matthias Klasen

001.jpg
 

I remembered that day Mr. Andreas Meisel interviewed me for PR position in 1999. He was so nice and made me feel less nervous. I started my press work from that time. It’s my pleasure to work with him for many years. he was not only a boss, but also a coach who taught me a lot and made PR team more and more professional. We’ve never forgotten his supports on reviewing the press releases and newspapers, as well as many invaluable comments.

 He was also a great spokesman. He can give speeches at any important occasion confidently. He liked to make friends with journalists and be interviewed readily. He was always intelligence, gentle, professional and kindly whenever facing the media. We are very happy to work with him, which gives us a sense of achievement. We’ll remember Mr. Andreas Meisel forever.

Yan Li

Wir haben Andreas als einen fürsorglichen, engagierten und großzügigen Vater und Ehemann kennengelernt, der sich trotz eines vollen Terminkalenders die Zeit für ein persönliches Gespräch genommen hat. Ich werde das vermissen. Seine lustige und spritzige Art bleiben bei uns in tiefer Erinnerung. Wir wünschen euch, Fabian, Annika, Sophie und Charis Kraft und Stärke für die kommende Zeit. Wir sind uns sicher, dass ihr euren Papa und Ehemann in guter Erinnerungen behalten werdet und er immer bei euch sein wird.

We got to know Andreas as a caring, committed and generous father and husband who, despite a busy schedule, took the time for a personal conversation. I will miss that. We will deeply remember his funny and lively character. We wish you, Fabian, Annika, Sophie and Charis strength for the coming time. We are sure that you will keep your dad and husband in good memories and he will always be with you.

In Gedanken,
Safaa und Niklas

2020-10-20 Andreas and Peter.jpg

Liebe Meisel - Familie, dear Charis,

My wife and I were shocked when we heard the news about Andreas passing away on the way to HK airport intending to fly to Hamburg. We had spoken about his trip, as I had travelled to MUC from HKG early December. It just happened, without warning, just terrible!!

Our sincere condolences for the tragic loss of Andreas; my wife and I wish you strength and perseverance in this difficult time, with the pandemic making it even more difficult than it already is.

The paths of Andreas and mine crossed several times during our careers - each time in a different role: first, as a colleague during the LHT time in Hamburg (I was there 1998 - 2007 as „TS/P“ - the key account for lessors and banks), then, when Andreas was heading Ameco (and I was in Hong Kong with an aircraft leasing company), and recently, when we were both in Hong Kong when he ran CASL, and I having my own advisory firm there.

Even though that some times there were several years in between, when meeting again, it was as if we had met last a few days ago. Friendship doesn’t count days - it is timeless.

The work we did in Hamburg was new to LHT; the client segment my team covered (aircraft owners) crossed into the teams that Andreas was heading then as TS/R (the aircraft operators). Yet we always found a solution, as he had a long term view and could see how we both could benefit from working together, respecting each other’s strengths.

When we meet at Ameco in Beijing, he was very proud on his achievements there - and rightly so! The group of Asian aircraft lessors and financiers of which I was part were very impressed, and saw the German, if not Hamburg touch at the facility.

Late 2019, the grapevine had announced that Andreas would come to Hong Kong to take over the role of CEO at CASL, the other MRO at HK airport. We first met at a drinks reception hosted by CHAPS - the HK aviation professionals, together with Sven Krickow, a colleague of Andreas.

We last met in October over a drink at Liberty at Exchange Square in HKG to catch-up on business and our industry outlook.

The below/attached picture is a very dear memory of having Andreas as a friend and business partner - he will be deeply missed.

Thank you for allowing to share my story with Andreas,

Alles Gute! - Peter & Karin

image.jpg
 

Andreas was a wonderful kind man and a great friend.
I’m glad that he spent the past 18 months in Hong Kong.
RIP
Raymond Wong

Today is full of memories of my brother in law laid to rest.

For you were someone special always such a joy to know.

Never run out of information to keep me updated.

No farewell words were spoken no time to say goodbye.

You will be remembered until we meet again. 🙏

Betty Choi

It was truly an honor working with Andreas in the past one and half years, it wasn't a long time but I will always remember the art of management and leadership he showed in his daily work, he always inspired people to be open-minded, and stay positive in difficult times. He was the role model for me that I will be looking up to in my whole professional life. He will be deeply missed. My thoughts are with Charis and the family.

With deepest sympathy,

Janice

Andreas, John Arne and I had so much fun dancing with you, during short but very memorable moments, in our lives in Beijing and Hong Kong. Your energy and smile was so contagious and your love for Charis and Sophie was so beautiful to see. Thank you, Andreas, we miss you and we love you!

Tanya and John Arne

IMG_0025.JPG
IMG_0003.JPG

Andreas was such a nice man, with a ready smile for everyone, amazing vibes and energy who always made people feel comfortable around him and his interesting conversation. He would always leave a good impression on the new friends and people he met, how great and fun to be with he was! 

We were very lucky to meet this amazing man, we admired him because of his gentle manners, his hunger for success and his ambitions too. He loved his family with all his heart, Charis, Sophie, and always mentioning Fabian and Annika and missing them. One morning after they moved downstairs, we welcomed them and introduced ourselves and were also lucky Sophie and Fernanda became such good friends too. Endless playdates would often have the parents have dinners and drinks together, upstairs, downstairs, plaza, we would always enjoy our time together.  

He was always on time for dinner. Sophie will run and wait for him in the bus stop to walk back together. Charis will always treat him with an amazing and delicious dinner! We would get the amazing smell from our place! 

Often, on Fridays we would have Sophie and Fernanda have a sleepover to go have a relaxing and stress-free drink together, even the girls would join and walk Muji around. We will always remember our family get-togethers and plans, how he took us to the magical beach of TaiWan in Sai Kung, our daytrips, dinners, lunches, parties, BBQ’s, and how lucky we got to have an early Christmas dinner as a family together... He was always very generous and a gracious host.

We will cherish the wonderful times we all had with Andreas - the laughter, the jokes, the toasts, the food, the pictures he always liked to take and thanks to these we can cherish these memories! We will all miss you. You will always be in our hearts and our minds. Thank God for the gift of memories!

We lost a friend, and our prayers goes with him. Thank you Andreas for your gentle love, friendship and kindness and we are very lucky of being part of your life's journey. 

 In loving memory and with much love from the Morales Vallejo Family. 

thumbnail_Dankeschön Andreas.jpg

Your dear friends in Discovery Bay!

Download.png

I met Andreas for the first time when he was back in Hamburg as the Managing Director for LTLS. Not only were we LHT colleagues, but we realised that we were more or less neighbours. One cold winter morning I was waiting at the bus station close to my house in order to get to work, when Andreas passed by in his car and stopped and asked me if I wanted a lift to the LHT base. At this stage Andreas and I hadn’t really had a lot to do with each other, as I was working for a completely different area within LHT. However, this did not seem to bother him at all and he was very happy to give me a lift from then onwards every time he saw me standing at the bus station. For me that was a sign of kindness and camaraderie. On our drives to work, we discovered that we had a few things in common: both were officers at the federal armed forces, both studied at the same university, both worked for LHT and both living in the same neighbourhood. It did not take a long time and my wife and I were invited for a BBQ at his house, getting to know Fabian, Annika, Sophie and of course Charis. We really enjoyed the time together. Even when I moved with my wife to Shenzhen, we stayed in contact as you also can see from the photo, which was taken in 2014 during an LHT event in Singapore. In 2016 I accepted a position in Hong Kong. I was interviewed for that position because Andreas recommended me to the recruiter. And would I have stayed in this job, we would have been neighbours again, but now in Discovery Bay, Hong Kong. Unfortunately, I left Hong Kong around the same time when Andreas, Charis and Sophie moved to Hong Kong. Andreas’ network was huge and I have to thank Andreas a lot for being available whenever I wanted to speak to him. As a former comrade, LHT colleague, neighbour and finally as a friend, I feel honoured having had Andreas in my life. He will never be forgotten.

With our best regards,

Ari and Daniel